Nyhed

Referat af bestyrelsesmøde 13/8-2024

Referat af bestyrelsesmøde – Tirsdag d. 13/8-2024 klokken 18:30 i sejlklubben.

Til stede: Michael, Joe, Niels-Jørgen, Merete, Lars, Susanne og Kathrine.

Afbud fra: Henrik, Stig, Birgit, Morten og Ole.

Forslag til dagsorden for mødet:

1/   Valg af ordstyrer             Michael

2/   Valg af referent               Lars

3/   Forslag til Dagsorden. Nye punkter tilføjet Dagsordenen. Dagsorden blev godkendt.

4/  Godkendelse/underskrift af referat fra sidste møde

Referat af Bestyrelsesmødet d. 11/6-2024 blev underskrevet af bestyrelsen.

5/   Siden sidst – orientering fra Formanden. Michael orienterede.

Der er indgået et principielt kompromis mellem KAS og Frem om kajprojektet, der er baseret på en bedding, en sublift, en spuleplads og en kaj.

Det er en imødekommelse af KAS med hensyn til bedding og sublift i stedet for en el-kran og dermed en fremstrakt hånd fra Frem til KAS for at sikre fremdrift i kajprojektet.

Desuden er det en del af kompromisset, at Havnen A/S skal stå for finansieringen af projektet, der dermed bliver mindre afhængig af den enkelte klubs økonomi.

Også dette er ikke mindst af hensyn til KAS. Konstruktionen indebærer, at havnebestyrelsen inkl. Sundets repræsentanter sikres en central rolle i projektet.

På det næste formandsmøde, mandag d. 19/8-2024, vil vi drøfte planen sammen med andre sager af fælles interesse klubberne imellem.

Der afholdes møde mandag den 26/8 med Ulrik Winge, projektdirektør i Bygnings- og Udviklingsfonden (Teknisk Museum) omkring det fremtidige samarbejde og naboskab. Henrik og Michael deltager fra Frem. Den nye samarbejdskonstruktion omfatter foruden Teknisk Museum, Københavns Kommune, Ørsted, der ejer værket, og Hofor, der står for det kommende spidsbelastningsanlæg. Grunden omkring værket ejes fortsat af By & Havn, der ikke ønsker at bebygge grunden, men støtter etableringen af teknisk museum. Susanne har meldt afbud til dette møde, men deltager gerne i udvalgets arbejde.

6/   a. Økonomi /Joe. Derer udsendt saldobalance. Joe varslede, at der ville komme endnu en omgang med elektronisk underskrift for bestyrelsen fra bankforbindelsen.

       Der skal afholdes et møde med bogholderen omkring forenkling af blandt andet betalingsprocedurer. Der skal eventuelt tilknyttes en konsulent fra Dansk Sejlunion. Der blev nedsat et databehandlingsudvalg bestående af Kathrine, Joe, Lars og bogholder. Joe foretager de fornødne kontakter.

b. Visionsplan. Status/Orientering    Intet

c. El-installationer i klubhus. ER stadig i gang. Der afventes plan fra installatøren omkring opretning af el-system.

           Varmeinstallation og justering af denne Status / Niels-Jørgen oplyste, at der mangler indstillinger. N-J udarbejder vejledning til indstilling af varmesystem.

           Brandforhold i lokaler herunder skiltning / Niels-Jørgen retter henvendelse til elektrikeren omkring manglende lys i brandbelysningen / flugtvejskiltningen.

d. Svanemøllehavnen – Affaldssortering / Henrik er tovholder på projektet. Bestyrelsen forventer status på næste bestyrelsesmøde.

e. Elektronisk kalender /Lars meddelte, at der ikke var noget nyt.

f. Billardbord til Frem. Billardbordet leveres d. 2/9-2024. Der skal udarbejdes retningslinjer for brug af bordet og hvornår. Det skal bestilles tildækningsplade til bordet. Hvor stort skal det være? Pladerne tænkes opbevaret i mellemvægen til verandastuen når bordet er i brug.

Placering af bordet er aftalt med Merete. Bordet placeres på tværs i lokalet der hvor buffetbordet er placeret på langs.

Det blev besluttet, at Lars kontakter billardgruppen, Christian, omkring de praktiske forhold. Der afholdes eventuelt et møde, hvor arbejdsopgaver fordeles. Bestyrelsen orienteres. Susanne forslog, at der blev afholdt en lille festlig indvielse af billardbordet på den kommende Fredagsbar i september eller oktober.

g. Kontortid. Listen sendt rundt til bestyrelsen. Der skal være mindst 2 personer på en kontorpasning.

h. Personsag. Bestyrelsen har fået en henvendelse fra et medlem, hvor der klages over havnens beslutning omkring betaling af ny plads, herunder refusion fra tidligere plads. Sagen blev diskuteres i bestyrelsen og det blev besluttet, at formanden henvender sig til medlemmet for nærmere forklaring.

7/   Nyt fra udvalgene, opgaver og projekter:

Svanemølleværket Intet

Nordhavnstunnelen Intet

Helhedsplanen, bl.a. beddingsprojekt Intet

Festudvalget/aktivitetsudvalget. Merete orienterede. Der er udarbejdet et halvårsregnskab for udvalgets aktiviteter. Regnskabet ser fint ud og er bedre end forventet. Punktet taget til efterretning.

Klubhuset, herunder Svanemøllen nord. Nyt fra arbejdsgruppe til at udarbejde retningslinier for brug af Frems klublokaler. Udvalget består af Niels-Jørgen, Michael, Henrik og Merete. Merete orienterede. Der er en stor arbejdsopgave at udarbejde vejledninger til alle forholdt ved udlån/brug af klublokalerne. Disse er ikke færdige endnu. Vi mangler endvidere en diskussion om praktiske forhold omkring udlån/brug. Hvem forestår? Hvem kontrollerer? o.s.v.?

Punktet tages løbende op.

Sejlerskolen Birgit orienter. Intet

Kapsejlads. Intet

Pladsen. /Status fra Pladsudvalget. Der har været afholdt møde med pladsudvalget tidligere i dag. Ole meddelte at han definitivt trækker sig fra bestyrelsen og dermed som formand for pladsudvalget. Kathrine ønsker ikke at overtage posten. Der er tilsyneladende ikke andre i bestyrelsen, der vil påtage sig opgaven.

Forholdene blev indgående diskuteret i bestyrelsen og forskellige ”løsningsmuligheder” blev vendt. Herunder deltidsansættelse af kontormedarbejder, i lighed med Sundet.

Der var enighed i, at opgaven omkring planlægning af optagning/søsætning, besvarelse af henvendelser fra medlemmer var af kæmpe betydning, men også rimelig administrativ. På den baggrund blev det besluttet, at rette henvendelse til havnefogeden om havnekontoret, havde mulighed for overtagelse af nogle administrative opgaver i forbindelse med administration af optagning og søsætning. Michael kontakter havnefogeden.

Der skal planlægges og besluttes en endelig plan på næste bestyrelsesmøde d. 10/9-2024.

Status på bedding og spunsvæg. Dykkerrapport omkring beddingens tilstand blev udleveret til Bestyrelsen til orientering.

Der er udarbejdet rapport om beddingens tilstand. Rapporten vedhæftes indkaldelsen.

Der mangler oprydning på pladsen, blandt andet fjernelse af ukrudt.

Nyhedsbrevet

Mad & Foredrag

WEB-gruppen Der er indkaldt til nyt møde d. 26. august 2024.

Visionsgruppen

Nyt fra havnen Henrik orienterer.

8/   Igangværende sager.

9/   Evt.

Planlagte Bestyrelsesmøder m.v. 2024:

Bestyrelsesmøder:

Bestyrelsesmøder 2024:

        Bestyrelsesmøde                                    Tirsdag d. 10/9-2024

        Bestyrelsesmøde                                    Tirsdag d. 8/10-2024

        Bestyrelsesmøde                                    Tirsdag d. 19/11-2024

        Bestyrelsesmøde                                    Tirsdag d. 10/12-2024

Bestyrelsesmøder 2025:

        Bestyrelsesmøde                                    Tirsdag d. 14/1-2025

        Bestyrelsesmøde                                    Tirsdag d. 11/2-2025

        Bestyrelsesmøde                                    Tirsdag d. 11/3-2025

        Generalforsamling              Tirsdag d. 25/3-2025

Der forsøges arrangeret fællesspisning for møderne klokken 17:30/18:00. Møderne skal være afsluttet senest klokken 22:00.

Medlemsmøde:                      

Generalforsamling 2025:      

         Generalforsamling   Tirsdag d. 25/3-2025

Bådejermøde:                        

Tirsdag d. 12/11-2024 klokken 19:00